Effektiv reklam; hur uppnår man resultat?

Har googlat mig fram genom inlägg om "effektiv reklam" för att lista ut hur man som företagare bäst når ut med sitt budskap.

Många av inläggen avhandlar frågeställningen hur man bäst påverkar den potentiella kunden och det har visat sig att reklam har störst påverkan när den skapar känslor hos mottagaren.

Genom radio har man möjlighet att skapa känslor hos lyssnaren genom att använda humor, musik, tonlägen, sammetslena röster och,,, ja, bara fantasin sätter gränser :) Man har alltså stor möjlighet att påverka vilket intryck man vill göra.

Att radiomediet hittills inte används i större utsträckning beror säkert på att det varit relativt dyrt och att man  hittills endast erbjudits begränsade geografiska områden för sina reklamkampanjer. Denna begränsning har nu försvunnit.

Nu kan man göra reklam i radio över hela landet. Närradiostationer i hela Sverige har gått ihop i ett unikt samarbete och nu kan samsända företagens reklamkampanjer vid flera stationer samtidigt.

Jag har tidigare skrivit om hur man i Finland har sett en tydlig trend på radiomediets allt större betydelse inom marknadsföringen. Vi tror att vi går mot den utvecklingen även i Sverige nu när allt fler upptäcker att man kan göra landsomfattande radioreklam till ett mycket bra pris.

Mvh,
Deborah Englund

Populära inlägg