Penguin, Panda, Hummingbird- Vad är poängen?

När det kommer till Googles alla nylanseringar och förändringar (penguin, panda, hummingbird) så har de alla samma syfte - att åstadkomma så många betalande kunder som möjligt hos Google Adwords.

Det är den självklara förklaringen till att alla försök att överlista Google är dömda att misslyckas - Google ÄR din överman.
Google vet vad Google vill ha - och det är som med all annan företagsamhet; KLIRR i kassan.

Google råkar ha ett övertag när det gäller sökningar online - och drar självfallet nytta av sammalunda.
Alla Googles uppdateringar syftar till en enda sak; att ingen webmaster ska kunna dra nytta av speciella knep och trix för att vinna fördelar online.
Google hävdar att de prioriterar speciella varumärken - men det ligger troligtvis minimalt - om något - av sanning i det påståendet.
Problemet Google har med vedertagna varumärken är att dessa har råd att anlita människor som ser till att överlista Google och håller sig a jour med Googles ständigt förändrade och uppdaterade algoritmer.

Även om Google påstår att de prioriterar varumärken och deras kvalitet så är verkligheten naturligtvis en annan - Google prioriterar kundvänlighet; dvs OM någonting ska ha en hög organisk (kostnadsfri - naturlig och självklar) prioritering  så ska det handla om VERKLIG kvalitet - värdefullt innehåll. Förlorar Google på detta område - så kommer de att förlora betalande kunder.

Vad Googles ALLA algoritmer ALLTID  kommer att syfta till är; variation i organiskt sök.

Skillnaden mellan en liten websida och ett stort varumärke ska alltså INTE vinna placering enligt Google - det är websidans innehåll som är vesäntligt. Så - Vad göra!? 

Blogga. Blogga ofta. Tillför värde. Verkligt värde. Skriv för användaren - den som söker efter din typ av innehåll - och INTE för att ranka på sökmotorerna.

Lägg annonser från Google Adsense på din sida - så kanske Google upplever nån form av plus minus noll - som din site kan dra en fördel av under sin klättring mot toppen.

Man kan även anlita en skribent.
Jag frilansar som skribent och har lång och gedigen erfarenhet av att skriva för diverse media och har även skrivit pjäs-manus, manus för radio och låttexter. Utöver mitt skrivande är jag även kunnig inom SEO och vet vad man behöver tänka på när man skriver artiklar för sin webbplats. 

Om ni vill anlita mig för att skriva artiklar för er webbsida så hittar ni mina kontaktuppgifter här.

Deborah Englund






Populära inlägg