Information till förbannelse.

I dagens strida ström av information är risken för informationsöverdos överhängande.
Hur ska man hävda sig i konkurrensen om uppmärksamheten? Hur ska man sticka ut och nå ut till kunden? Hur ska man överleva informationstsunamin? Den strida informationsströmmen är som en förbannelse. 

Allting har sin tid; Sociala Media har sin.
Om jag skulle vara det minsta lik någon annan människa här i Världen så inser jag vad som håller på att hända nu. Pendeln håller på att slå tillbaka. Människan har drabbats av informationsöverdos. Hon kommer att slå igen. Hon kommer att välja bort, klippa ner och sortera ur. Tro mig. Åtminstone om jag - och min magkänsla - är det minsta lilla normal och lik någon annan människas magkänsla.

Betydelsen av sociala media minskar. Man har tröttnat. Man sorterar ut sina favoriter och väljer bort det andra. Man måste hitta effektiva verktyg för att fånga upp potentiella kunder.

  Som Digital Nomad har jag länge levt i denna strömning och sett vartåt det lutar.
Livet ska vara enkelt och avskalat. Minimalistiskt. Icke krävande. Att kunna luta sig tillbaka och bara va, chilla, softa - DÄR någonstans måste marknadsföringen äga rum, som en viskning någonstans i bakhuvudet, inte påträngande, inte krävande och burdust.

Nu gäller det att vara smart. Erbjuda underhållningsvärde, ligga i framkant med mobila lösningar - och vara diskret närvarande i bakgrunden med snyggt gjord radioreklam. Jobbar man inte smart - är man körd.

Deborah Englund
Digital Nomad, Marketer & Webpreneur

Deborah
Deborah Englund





Populära inlägg