Hur viktigt är marknadsföring online?

Då och då stöter du på någon som hävdar att deras företag inte behöver någon marknadsföring. Om du är Apple eller Nike så kanske det stämmer. Men dessa företag är multimiljardföretag och väljer fortfarande att investera tungt i sin marknadsföring. Du MÅSTE kanske inte, men det hjälper antagligen, eller hur? Detta för oss vidare till marknadsföring online. Självklart är det fortfarande viktigt med ett ord som sprider sig och fina banners osv. Marknadsföring online är dock uppenbarligen det nya sättet att nå ut. Miljontals företag investerar nu sina vinster i sociala medier och reklamkampanjer online. De är viktigare än någonsin förr. Känner du dig förvirrad var du ska börja? Förbered dig på att bli inspirerad!

Svenska casinogiganterna Play’n GO har bevisat hur viktigt marknadsföring online kan vara. De har nyligen anställt Staffan Cnattingius, som är deras nya manager för nya affärer och konton och han befinner sig i Sydamerika.

Du hörde rätt. Ett svenskt företag har anställt en manager i Sydamerika. För att göra vad, kanske du undrar? Han har över två årtionden av erfarenhet inom hasardspelindustrin, och de hoppas att han ska kunna använda sin expertis för att förbättra deras marknadsföring i allmänhet och deras senaste projekt VideoBingo i synnerhet.
Det är uppenbart att de tar sin kampanj på största allvar, och medan vi kanske inte har en manager i Sydamerika så finns det fortfarande mycket vi kan göra.

Om vi för våra ögon och öron mot Betway så hittar vi ett annat gott exempel. De har gång på gång visat på marknadsföringsbriljans som ingen kan ha missat. Från reklam på TV och internet till annonser på sportsidor, innehållsbaserade kampanjer och deras otroliga närvaro på sociala medier så kan man lugnt säga att de har allt som man kan önska. De skiljer sig från de svenska speloperatörerna. Företagens närvaro känns över hela världen, men dessa metoder gör verkligen att de inte kommer glömmas bort någon gång snart, och det påminner starkt om svensk onlinemarknadsföring. 

 https://pixabay.com/static/uploads/photo/2015/03/05/23/39/word-cloud-661058_960_720.png



Känner du dig inspirerad? Medan du kanske inte kan gå i dessa storheters fotspår så kan du definitivt lära dig från dem!

Banners

Online-banners kan sägas vara onlinemarknadsföringens förfader. Det gäller att inte laga det som inte är trasigt, eller hur? En banner med en slagkraftig slogan kan göra underverk. Om du kan marknadsföra på rätt ställen så kommer det driva kunderna till dig.

Nyhetsbrev/Kampanjer för nuvarande kunder

Se till så att du har ett nyhetsbrev och gör så att det är värt att öppna. Erbjud kampanjer för både nya spelare och nuvarande kunder. Dina följare kommer älska dig om du gör detta, och det innebär att det kommer vara mer troligt att de kommer läsa alla meddelanden som du skickar till dem.  

Partnermarknadsföring

Partnermarknadsföring har tagit över internet och marknadsföring för all framtid. Du betalar dem som du samarbetar med när deras marknadsföring leder till försäljning för dig. Detta sparar pengar, driver intresse och expanderar ditt nätverk och ekonomiska kapacitet.

Sociala medier

Social Media är antagligen den största och enklaste förändringen som du kan göra. Det kan kräva mycket tid, men det är väldigt viktigt. Facebook, Instagram, Twitter med flera. Använd alla! Detta är GRATIS onlinemarknadsföring som kan nå miljonter människor på ett par sekunder. Marknadsföring via sociala medier blir allt mer det snabbaste sättet att nå ut med sitt budskap. Vad skulle annars anledningen vara till varför det nu finns fler sociala medier-ansvariga än någonsin förr?

Genom att göra dessa nödvändiga förändringar, och genom att implementera en Swedish-like approach – som exempelvis också Betway använder – så kan du titta på medan tillväxten tar över. Allt tack vare internet och dess marknadsföring. Otroligt, va?

Populära inlägg