Onlinereklam kontra Radioreklam

Förfärliga tider stundar för onlinemarknadsföringen och bannerannonseringen eftersom allt fler väljer att installera blockeringsprogram som Adblocker för att slippa bli överösta av banners och reklam när de surfar. Detta är ett faktum och resultaten visar sig redan genom att annonsörerna BER kunderna avinstallera blockerarna vid besök på just deras site - eftersom banners och annonsering bidrar till en stor del av intäkterna.

Vad gör man då för att hantera detta hot? Intäkterna kommer att bli lidande och man måste hitta lösningar och nya kanaler för att inte se sjunkande intäkter för sin verksamhet.
Jag tror att radioreklam är en del av lösningen.
I Finland har man sett en ökande tillströmning av annonsörer till den kommersiella radion och det är en stigande trend inom marknadsföring.

Det gäller alltså att tänka om, och tänka nytt, och att infoga Radioreklam som en självklar del av sin marknadsföringsstrategi.

Deborah Englund





Populära inlägg