Jobba smart, inte hårt, med marknadsföring.

Nya tider kräver anpassning för att man ska nå ut med informationen om sitt företagande.
I tider där tidningarna drar ner och det potentiella kundsegmentet söker sig till andra kanaler och media måste man tänka nytt - och förstå villkoren.
Förenkling, snabb information, anpassning efter en flexibel, lättrörlig publik.
Spelreglerna blir aldrig som förr igen.

Företagets websida är nyckeln i marknadsföringen. Det är på nätet man fångar upp sitt nya kundunderlag. Det är på nätet kunderna finns.
Många begår dock misstaget att tro att det räcker med en websida - ack nej - så enkelt är det inte. Det är nu det verkliga arbetet börjar.

Att få upp en websida på sökmotorerna är en omständlig procedur men en absolut nödvändighet om man förväntar sig att få besökare till sidan.
Webföretagen som bistår med detta viktiga arbete vet att ta betalt - skyhögt betalt - för sina tjänster.
Men - det finns genvägar.

Man kan låta andra som är aktiva på webben berätta om företagets existens genom att lägga ut länkar och banners på sina sidor och bloggar.
Detta är också en bra metod för att få upp sidorna på sökmotorerna eftersom sökmotorerna söker efter populära sidor genom att söka efter hur många som "länkar till" en websida, med andra ord; hur populär en websida är avgör sökmotorerna på antalet andra websidor som "pekar mot" sidan.


Innan man engagerar ett företag som marknadsför möjligheten att länka via websidor och bloggar med banners är det bra att förbereda sidan för sökmotorerna med några enkla åtgärder;

Se över websidans "Meta taggar" med "Description" och "Keywords". Detta är grundläggande för att websidan ska bli sökbar för sökmotorernas "robotar" och "spindlar" som det kallas.
Att skapa metataggar kan du göra själv, enkelt och kostnadsfritt genom att googla "Metatag-creator" "Metataggar kostnadsfritt" el dylikt.
När du skapar lämpliga sökord/keywords för din websida så ska du försöka se på dina tjänster och din websida ur kundens synvinkel och fråga dig "Vad söker kunden på? Vilka ord söker den potentiella kunden efter?" Du bör också ha de sökord du väljer synliga på själva sidan så att det finns relevans mellan metatagg och innehållet på sidan - för det går inte att "lura" sökmotorernas robotar.

Det ligger alltså en hel vetenskap bakom detta med en väl fungerande websida. Det gäller att jobba smart, inte hårt - låt helt enkelt andra sköta marknadsföringen genom att lägga dina banners och länkar på sin sida. Mer om denna form av marknadsföringsmetod hittar du HÄR via DENNA länk.



marknadsföring online


Populära inlägg